For at jeg kan opsætte de ønskede tjenester på dit WordPress websted, har jeg behov for en bruger med adgang på administratorniveau.
Det letteste (og bedste) er som regel at oprette en ny bruger til mig. Det har også den fordel, at det kan ses hvilket bruger der har gjort hvad – og hvis jeg på et tidspunkt ikke længere skal have adgang kan denne bruger blot nedlægges igen.
Sådan opretter du en administratorbruger
-
Log ind og gå til Tilføj ny bruger
Efter du er logget ind, vælg menupunktet Brugere og klik på Tilføj ny.
-
Opret ny bruger
Felterne markeret med rødt er vigtige, de andre behøver du ikke at udfylde.
-
Brugernavn og email
Brugernavnet kan du selv vælge, men “wppro” er fint. Så ved du også, hvem det er.
I feltet email er det vigtigt, at du skriver adressen “support@eid.dk” (uden citationstegn) -
Adgangskode og rolle
Sørg for, at der er markering i feltet “Send brugernotifikation”, så får jeg automatisk tilsendt mail med adgangskode. Du kan bare bruge den standard-adgangskode systemet opretter, den er sikker nok.
Og skift rolle til Administrator – ellers kan jeg ikke få lov til at installere de nødvendige tjenester.
BEMÆRK: For en sikkerheds skyld, må du hellere lige sende en mail direkte til mig, om at du har udført ovenstående. Der kan i visse tilfælde være problemer med at mailen ikke bliver afsendt – eller måske ender i spammappen. Og hvis ikke jeg ved, at du har sendt mig noget, så opdager jeg heller ikke at det mangler!